В този раздел ще Ви запозная, най-основно с работата във вече направените калъпи, и направата на прототипа до пълното му завършване.
Първият детайл е Горният лицев корпус.
Първата операция е калъпа да се омаже с отделител.Това е нужно за да може да се отдели готовият детайл от калъпа.
Следва нанасянето на външния лицев слой.Използва се така наречен гелкоат(gelcoat).Той може да се нанесе с четка или пистолет.Оцветява се с пигменти и могат да се комбинират различни цветове.
В случая аз оцветявам в черно защото по късно ще се оцветява .
Следва изработката на детайла от стъклопласт(fiberglass).
За да стане здрав и устойчив на натоварванията,корпусът е многослоен като се използват няколко вида стъкло-материя.
Стъклопластът е на полиестерна основа, и смесването и дозирането аз правя със саморъчно изработен смесител-дозатор, който улеснява работата и икономисва доста време,смола и нерви.
Вече навсякъде е наслоено нужното количество ,постигнати са всички изисквания на конструкцията .
След като е завършен този етап от изработката на детайла,оставя се хубаво да втвърди смолата.Следващата стъпка е отделянето и изваждането на готовото изделие от калъпа.
По време на разделянето на детайла от калъпа се внимава да не се повредят повърхнините им.
Получи се перфектен детайл и следва до обработването и подготовка за коплирането с другите детайли и възли.
Работата по този детайл продължава с вграждането на уреди за контрол и управление .Това трябва да се направи преди да бъдат слепени с долния корпус(дъното).
Докато се подготвя горният корпус ,започва изграждането и на долния (дъното).Като първата операция е нанасянето на отделителна обмазка.
Нанася се лицевият слой гелкоат.
Следва наслояването на детайла със стъкло пласт.
Наслояването вече е завършено и следва разделянето на готовия детайл от калъпа.
Ето и готовият детайл,който е с перфектно качество.
Подготовка и разчертаване на отворите от които ще излиза въздушната струя за полата.
Пробиването и оформянето на отворите са следващата фаза.
Следва пробиването на отворите.Те са с различен размер за да може правилно и равномерно да се разпредели въздуха към полата.Това е от голямо значение за добрата работа и на съда.
За да се обезопаси съда и пасажерите се изграждат специални камери които се изпълват с непоемащи вода материали.
Редовно съм контролиран от вещо лице.
За правилното разпределение на въздушната струя се поставят няколко насочващи плоскости .
Изграждат се и различни технологични участъци в които се поместват необходими възли и устройства:резервоар за гориво,ел. инсталация и др.
Изработка декорацията на арматурното табло.
Изработка на кормилната плоскост.
Изработка на устройство за изправяне на въздушната струя.
Оформяне и изработка на главината.
Изработка на изправящите профили.
Сглобяване на устройството и връзка към останалите детайли.
Монтаж на устройствата за управление и полагане на електрическата инсталация.
Поставяне на двигателя на ховертрафта и захващането му към оформилия се вече корпус.
Ето и експериментална бройка от съставната перка (вентилатор).
Изработена е от композитни материали .В случая от стъкло-материя,но може да бъде изпълнена от карбонова ,кевларена и комбинирана материя.
Полата се изработва от множество отделни сегмента.В моя случай броят им е 60.Плата от който се изработват е специален,като трябва да отговаря на няколко условия.
Изработва се шаблон.
След разкрояването на плата ,следва шиенето на сегментите.
Електрическа инсталация
Сама по себе си ел. инсталацията на този прототип е доста по-богата от колкото на други подобни модели.
Заради уникалността на този ховъркрафт (hovercraft) са подготвени множество атракции и новаторски виждания и решения. За правилния монтаж и тест на инсталацията се грижи и следи най-вещият инспектор....
Информацията и снимковия материал са публикувани по време на изграждането на прототипа !!!
От тук може да се види изработката на инструментите (калъпите) на прототипа
Общо:
819803
Вчера:
352
hovercraft.dir.bg
Сайтът е конструиран с Glog. Dir.bg не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в сайта материали, както и за тяхното неправомерно използване от трети страни.